Angielski słówka

Zobacz też Ankietę 1 i Ankietę 2

Ankieta 3 - wyniki

W ankiecie tej zadaliśmy następujące pytanie:

Aby serwis mógł się rozwijać, potrzebne są środki finansowe. Bardzo wiele materiałów wykonujemy sami, jednak za niektóre z nich (np. nagrania native speakerów) musimy płacić. W jaki sposób powinniśmy pozyskiwać na to pieniądze? Wybierz model finansowania naszego serwisu, który byłby według Ciebie najkorzystniejszy. Wśród dostępnych opcji nie ma reklam - przy stosunkowo niedużej liczbie osób odwiedzających serwis uzyskane z tego tytułu dochody nie pokryją kosztów materiałów, a reklamy jedynie pogorszą estetykę i czytelność stron.

Dalszy rozwój serwisu ISEL powinien być finansowany poprzez:

  • Dobrowolne datki
  • Płatny dostęp do niektórych materiałów
  • Serwis powinien być całkiem bezpłatny (ale możliwości jego rozwoju będą ograniczone)
  • Mam inny pomysł (można go opisać po wysłaniu głosu)

Od 15.02.2010 r. do 16.03.2010 r. wpłynęły 393 głosy, ich rozkład przedstawia się następująco:

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w ankiecie, a szczególnie osobom, które zechciały podzielić się z nami swoimi przemyśleniami i propozycjami finansowania serwisu. Postanowiliśmy jednak na razie pozostać przy dotychczasowej formie utrzymania serwisu, tzn. ze środków własnych. Jeśli kiedyś będziemy chcieli powrócić do pomysłu zmiany rodzaju finansowania, wyniki ankiety będą dla nas cenną wskazówką.

Wasze pomysły i komentarze

2010-02-15, 19:17:38
elka napisał(a):
Drodzy Autorzy. Uwielbiam korzystać z Waszego serwisu. Nie wierzę całkowicie w dobrowolne datki - chociaż na tę formę oddałam głos (bo sama chętnie będę Was wspierała). Moim zdaniem płatny dostęp ograniczy liczbę chętnych uczących się osób do odwiedzania tych części serwisu. chyba, że odpłatność byłaby jednorazowa (nie wiem czy to jest możliwe). Ponieważ nie mam innego pomysłu to wybieram dobrowolne datki, a Państwo sami będziecie decydowali w jaki sposób wykorzystać otrzymane środki.

2010-02-15, 19:43:01
Ja napisał(a):
Powinny być dobrowolne datki - przynajmniej na początku. Zobaczyć np. przez 2 - 3 miesiące czy się uda. Jak nie - to ograniczyć dostęp. Pozdr

2010-02-15, 20:51:55
MON napisał(a):
Wsparcie z programów rozwojowych Uni Europejskiej.. i finansowanie z Ministerstwa nauki i szkolnictwa wyższego... są rożne tzw konkursy na stronach ministerstwa ..trzeba przygotować wniosek, znakleść referentów i wysłać..a nóż..co pół roku są konkusy w różnych tematykach..a rozój społeczności jak najbardziej.. mozna do MNiSW wysłać list z zapytaniem

2010-02-15, 23:07:18
aasia napisał(a):
Również byłabym za jednorazową opłatą za ograniczony dostęp jeśli dobrowolne datki nie przyniosłyby zysku...

2010-02-16, 09:11:09
porres napisał(a):
J anatomiast jestem za dobrowolnymi datkami. Nie ma co sie oszkiwać nie kazdego stać za płacenie wygórowanych sum jak oferują niektóre strony nauczające języka angielskiego. Panie Jacku może rzeczywiiście starać się o pieniądze z Unii Europejskiej na rozwój pańskiego portalu jak to sugeruje MON. Ja osobiście mogłabym wpłącić jakieś dobrowolne datki ale nie jestem za bardzo za opłatami gdyż tak myślę wiele jest stron płatnych ... Prosze to wziąć pod uwagę!! Pozdrawiam z uznaniem dla Pańskiej pracy tutaj.

2010-02-16, 09:45:17
Anonimowy napisał(a):
a moze np. reklamy umieszczone na Panstwa stronie

2010-02-16, 12:08:00
Edyta napisał(a):
Odzegnujecie sie Panstwo od reklam, ale moim skromnym zdaniem, to jest chyba najlepszy sposob na pozyskanie pieniedzy. Ten sposob jest o tyle dobry, ze jest to staly doplyw funduszy i nie wymaga od odwiedzajacych te strone, zadnych ruchow (poza kliknieciem krzyzyka, zamykajacego reklame). Oczywiscie nic nie zaszkodzi jesli podacie Panstwo nr konta, na ktory mozna wplacac dobrowolne datki, ale osobiscie nie liczylabym na zbyt wiele. No i zapewne, bez krzyczacej w oczy informacji, ze miloby bylo aby odwiedzajacy tego bloga podziekowal autorom w formie pienieznej, taka informacja bedzie zapewne ignorowana przez wiekszosc, tak jak i pojawiajace sie obce reklamy. Co do 'platnego dostepu do czesci materialow', jestem za. Prosze jednak pamietac aby metoda platnosci byla prosta i dostepna dla wszystkich. No i rzeczywiscie warto rozejrzec sie za jakims wsparciem z programow rozwojowych czy funduszy Ministerialnych. Tymczasem, ide w inne miejsce aby wyslac do Was maila z prosba o podanie informacji jak moge Was wesprzec juz dzis. Uzalezniliscie mnie od siebie i zrobie wszystko aby Was nie stracic.

2010-02-16, 12:21:52
mała napisał(a):
Oddałam głos na dobrowolne datki ponieważ nie wiem jakie kwoty i za co wchodzą w rachubę - może nie będą wcale wygórowane? pozdrawiam serdecznie

2010-02-16, 15:56:16
ron napisał(a):
Myślę też, że najlepsze były też te reklamy. Nie dużo, no ale żeby trochę. Dobrowolne datki - także. Ale zachęcam by wykorzystać więcej tych pomysłów dofinansowania. Myślę że reklamy i dobtowolne datki, były by najlepsze. Także bardzo lubię tą stronę, i nie chcę żeby upadła.

2010-02-16, 18:33:06
Magda napisał(a):
Jakoś nie wierzę w dobrowolne datki,może na początku.Ja sama, pewnie zawsze miałabym jakieś pilniejsze rachunki do popłacenia( a korzystam z serwisu regularnie), z drugiej strony płatny dostęp do niektórych materiałów ograniczy znacznie liczbę nowych odwiedzających. Prawdę powiedziawszy byłam niemal pewna, że to jakiś program finansowany z zewnątrz. Tym bardziej chylę czoła i gratuluję, ale rzeczywiście jakoś tę kwestię trzeba rozwiązać.

2010-02-16, 23:40:54
Tomek napisał(a):
Wasza strona jest wyjątkowa. Skłonny byłbym zapłacić za dostęp do płatnych materiałów. Na początku jednak radzę spróbować z dobrowolnymi datkami. Możecie np dać taki pasek który będzie informował ile pieniążków udało się zebrać dzięki datkom w miesiącu.

2010-02-16, 23:48:48
Tomek napisał(a):
Albo trzecia opcja... okresowy abonament, na dostęp do wszystkich materiałów (oczywiście w rozsądnych granicach)

2010-02-17, 13:01:51
Artur Wójcik napisał(a):
Na taką działalność SĄ pieniądze z UE! Nie umiem państwu pomóc, ale proszę koniecznie rozpocząć działania w tej sprawie Konsolidacja społeczeństw zjednoczonej Europy jest PODSTAWOWYM celem UE jednoczącej odmienne państwa i kultury Bardzo ładne artykuły - tak przy okazji zauważę - dziękuję za nie

2010-02-17, 17:02:18
gość napisał(a):
Finansowanie unijne- znalezienie odpowiedniego programu , jest już wiel stron działających dzięki funduszom pozyskanym z unii. Jeśli nie, to reklamy

2010-02-17, 19:22:47
Jacekj napisał(a):
Uważam, że płatna strona powinna być rozwiązaniem ostatecznym, jeśli rzeczywiście żadne z wymienionych pomysłów nie dały by wymiernych korzyści. Jeśli chodzi o reklamy, to nie powinny psuć przejrzystości i czytelności strony, która jest jej atutem.

2010-02-18, 13:35:22
karol napisał(a):
Nie wiem czy już pojawiła się taka propozycją, ale można by np. wprowadzić artykuły sponsorowane. Czyli recenzja jakieś książki wraz z linkiem do księgarni, czy polecenie szkoły językowej. Poza tym myślę, że mały banerek przed czy po materiałach by nie zaszkodził. Płatna wersja serwisu się nie sprawdzi, chociażby z tego powodu, że za mało macie odwiedzających :) Najlepiej będzie jak połączycie kilka opcji, dotacje, reklamy, art. sponsorowane :-) Jeżeli będzie to w małej ilości to nie będzie przeszkadzało.

2010-02-18, 14:22:13
Anonimowy napisał(a):
Serwis z taką ilością odwiedzających zarobi śmiało na reklamach,banery, linki sponsorowane,recenzje itp, Nie wiem czy nie mozna spróbować dotacji z MEN (ha ha). W datki nie wierzę , Polak jak nie musi to nie płaci...wyjatkiem jest msza w niedzielę. Niezłe byłoby wprowadzenie odpłatności np. za korzystanie z nagrań nativ speakers(w formie chociażby SMS premium )

2010-02-18, 16:00:57
DP napisał(a):
Tak, dobry pomysł a może jakieś dofinansowanie z unii?? Nie to chyba nie zbyt dobry pomysł, nie wiem czy ten serwis by takie uzyskał. Dobrowolne datki? - tylko kto miałby takie dać? Wszyscy by mówili "A dlaczego właśnie ja??" - Jeśli każdy by tak mówił lub może większość, to serwis pewnie by zyskał nie dużo. Czy reklamy?? - No tak, to także, ale bez przesady jedynie odrobinę.

2010-02-18, 18:22:58
Anonimowy napisał(a):
Dlaczego nie rozważacie reklam?

2010-02-19, 17:07:40
porres napisał(a):
A ja mam takie pytanie czy te dwa obrazki które się już pojawiły po prawej stronie to są te reklamy których Pan Panie Jacku nie chciał umieszczać???

2010-02-19, 17:25:31
Zespół ISEL napisał(a):
Nie, to nie reklamy, tylko przydatny materiał do codziennej nauki słówek.

2010-02-19, 20:46:56
ron napisał(a):
Noo, fajne!

2010-02-19, 23:18:47
am napisał(a):
A może jacyś sponsorzy się znajdą?

2010-02-19, 23:24:26
tamarind17 napisał(a):
można dać reklamy i zrezygnować na jakiś czas z tych materiałów za które trzeba płacić. Przyłożyć większą uwagę na gramatykę, dobrze ją omówić nawet najprostsze czasy pozwolą na poprawę języka

2010-02-20, 11:33:58
kury napisał(a):
Dobrowolne datki. Chociaż myślałem, że nas, miłośników ISEL jest więcej. 5 dni i tylko 200 głosów. To ile będzie wpłat?

2010-02-20, 13:35:33
Milka napisał(a):
Podpisuję się pod komentarzem Karola w 100%. Jeżeli wprowadzicie jakieś płatności, to z pewnością stracicie na czytelnikach, których i tak dużo nie jest. Moim zdaniem, należałoby rozreklamować tą stronę w Internecie. Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że bardzo mało osób wie o jej istnieniu. Sama trafiłam na nią jakoś zupełnie przez przypadek, potem zarekomendowałam ją moim znajomym, którzy patrząc na adres robili wielkie oczy, pytając się "co to za strona?". Jest wiele popularnych stron do nauki angielskiego jak ang.pl, englishtips.org, angielski.edu.pl itp., z którymi można by spróbować nawiązać współpracę, poprosić o darmową reklamę na ich portalu, w zamian za umieszczenie wzmianki o ich str. To by dało obopólną korzyść, gdyż każdy tego typu portal liczy na pozyskanie jak największej liczby czytelników. W miarę wzrostu liczby czytelników, można by zacząć wprowadzać reklamy, które wcale nie muszą "pogorszyć estetykę i czytelność stron". Wystarczy aby były dobrze rozplanowane, umieszczane w formie bannera czy buttona (a nie wyskakujących okienek tupu Pop-up) w jednej kolumnie. [Na marginesie w tym temacie dodam jeszcze, że jeżeli komuś reklamy bardzo zawadzają - nie ma problemu, można ściągnąć odpowiednią wtyczkę, która je skutecznie blokuje;)] Dalej wprowadzenie według Karola artykułów sponsorowanych - co prawda, to też jest forma reklamy, ale uważam, że to bardzo dobry pomysł. Oczywiście artykuły powinne być zgodne z tematyką bloga. No i dotacje - te tak łatwo nie jest pozyskać, ale przecież można spróbować :) aaale się rozpisałam. za ewentualne błędy przepraszam, ale pisałam bardzo szybko nie zważając na ortografię ;)

2010-02-20, 14:32:24
ron napisał(a):
Tak, na miejscu Zespołu Isel połączył bym reklamy i artukuły sponsorowane. Wiele osób nie wie o tej stronie, większa liczba odwiedzająch chyba by się też sprzydała. W kategorii inne strony podajecie linki do innych witryn do nauki języka angielskiego. Niektóre z nich są waszymi partnerami. Są one bardzo popularne. Od nich należało by "wypożyczyć" jakieś reklamy. Mówiąc o rozreklamowaniu strony w internecie, to dobry pomysł. Dzięki temu isel.edu zwiększył by odwiedziny urzytkowników. Szkoda naprawdę, że nie ma w ankiecie wyboru reklam. Myślę że wielu by na nie zagłosowało.

2010-02-20, 23:20:40
kokolot napisał(a):
wg mnie większość z was korzysta z tego serwisu bo jest darmowy i dobry, gdybym miał już płacić za taką naukę to bym przejrzał oferty innych serwisów (płatnych), pytanie do twórcy strony, na co miałyby pójść te pieniądze: na utrzymanie serwera, na wprowadzenie innowacyjnych skryptów na stronie czy po prostu na zysk autorski dla motywacji do pracy nad nią? pytam się poważnie, nie kpie sobie z nikogo, strona ma możliwości, brakuje jej trochę rozpowszechnienia, reklamy.

2010-02-21, 12:05:02
Buś napisał(a):
Raczej średnio jest z pozycjonowaniem strony, spojrzałem teraz na pozycję w Google i przy następujących hasłach przedstawia się tak:
język angielski - 10. (1. strona)
nauka angielskiego - 21. (3. strona)
angielski - 22. (3. strona)
Serwisy ang.pl czy angielski.edu.pl wypadają w tym wyścigu dalece lepiej. Sam trafiłem tu przez linka z tej drugiej strony, a tam zaglądam już mało kiedy.
Ciężko tu trafić, a szkoda, bo to wg mnie najlepsza strona o tej tematyce, a reklama jest bardziej w rękach nas, czytelników - linkowanie i polecanie na innych stronach i forach, bo przecież nie oto chodzi, aby klikać w linki w wyszukiwarce aby pozycja rosła ;P. Można, jeśli nie jest to zrobione, dorobić do wszystkich obcych linków znacznik rel="nofollow". Częściej mogłaby się pojawiać fraza "Język angielski, w tytułach poszczególnych części strony permanentnie powinno się pojawiać "ISEL - Język Angielski", tak jak jest na stronie głównej, tj. np. : - dział ucz się z nami, tytuł "Ucz się z nami | ISEL - Język angielski", zamiast "ISEL - Ucz się z nami"
Trochę z tym roboty jest, ale Google wobec tego obojętny nie pozostał.

To chyba tyle z mojej strony
Buś

2010-02-21, 13:58:41
tamarind17 napisał(a):
Ja jeszcze proponuję konto na NK zrobić i zapraszać zwykłych ludzi. Dobra nazwa typu: Poznaj angielski z ISEL. Zaprosić sporo ludzi i będzie nas więcej.

2010-02-21, 16:57:11
Ewa napisał(a):
Nie wiem ile wynosiłyby opłaty, ale ja muszę sie liczyc z każdym groszem i bardzo byłoby mi przykro, gdyby moja przygoda z angielskim i z panem, panie Jacku musiała się skończyć. Z ISEL-em pracuję już od roku . Nie znam drugiej takiej strony jak wasza, która by tak bardzo pomagała młodzieży takiej jak ja ( bez pieniędzy, bez dostepu do szkół językowych z małych polskich mieścin. Rozumiem, że nie możecie całkiem pracowac charytatywnie, ale srodki może faktycznie można by pozyskać z UNI. Pozdrawiam !

2010-02-21, 20:29:25
Anonimowy napisał(a):
Stawiam na banery, czyli reklama.

2010-02-21, 21:37:17
Zespół ISEL napisał:
Kokolot, fundusze przydałyby się np. na udźwiękowienie zdań w słowniku ISEL2000. Otrzymaliśmy wiele pytań i próśb o te nagrania. Teksty w Naszej czytelni są nagrywane za darmo przez Karę Shallenberg z USA, ale jakieś podziękowanie byłyby miłą rzeczą, prawda? :)

2010-02-22, 09:43:19
anna napisał(a):
Strona jest naprawdę świetna, przez ponad 10 lat nauki języka nie nauczyłam się tyle co dzięki niej przez pół roku. Nigdy nie miałam takiej motywacji do nauki języka, bo nie widziałam postępów. Dzięki tej stronie wreszcie mogę je zobaczyć. Zastanawia mnie jaka kwota pieniędzy jest potrzebna do rozwijania strony? Absolutnie się nie orientuje ile np. trzeba zapłacic native speakerowi za nagranie tekstów,czy zdań? Jeżeli to nie jest zbyt dużo to faktycznie może użytkowników mogloby ruszyć sumienie i kwota by się uzbierała, ja osobiście jestem gotowa wesprzeć stronę. Myśle jednak, że trzeba zacząć od próby pozyskania pieniędzy z UE. Popieram również starania o rozpropagowanie strony, trzeba zdobyc więcej użytkowników. Moi znajomi już o niej wiedzą :) wtedy róznież reklamy mogłyby się sprawdzić. Ta strona to fenomen z dwóch względów: jest najlepsza i darmowa. Płatny dostęp do serwisu coś nam tu może zepsuć, a poza tym szkoda odbierać osobom których nie stac na naukę szansy jaką jest znajomość jęzka angielskiego.

2010-02-23, 20:25:36
  napisał(a):
A ja mam takie pytanie: Kiedy zespół wybierze środek dofinansowanie strony, zwarzając na oddane głosy?

2010-03-12, 23:08:32
mała napisał(a):
Myślę, że ankieta potrwa np. miesiąc, ale zdecydowanie widać, że użytkownicy ISEL-a preferują wolne datki. Głosów oddanych jest 374 i uważam, że to wcale nie tak mało. Moim zdaniem reklamy to nie TO (ja trafiłam tu przez TVP Lingva!!??) Stawiam na czytelność strony jako pierwsze wrażenie ,a kogo zainteresuje ten właśnie styl i ten sposób podawania wiedzy będzie stałym użytkownikiem - z pewnością! (nie ilość lecz jakość).

2010-03-14, 19:08:22
Ela napisał(a):
Chcę podzielić się moim spostrzeżeniem. Widzę, że większość preferuje dowolne datki. A ja po prostu w to nie wierzę. Jak coś jest dobrowolne tzn. że nie musimy tego robić, można to pominąć, można nie płacić. Gdyby była ustalona np. opłata w wysokości SMS za "dalsze wejście" na stronę, to już zupełnie co innego i konkretnie.

2010-03-18, 22:03:28
olo napisał(a):
to oczywiste ,ministerstwo edukacji.

2010-03-20, 22:27:46
ewa z Jaworzna napisał(a):
Ja też wzięłam udział w ankiecie i też jestem za wolnymi datkami - sądzę, że jeśli trzeba wybrać jakiś wariant to może warto spróbować własnie ten.... a czas pokaże ...Strona jest naprawdę wzorcowa i korzystam z niej póki co za DARMO! Pozdrawiam!

2010-03-21, 16:14:10
reklama napisał(a):
reklamy według mnie to jest the best idea

2010-03-21, 22:32:13
Klaudia napisał(a):
Proponuję pozyskać fundusze unijne na rozbudowanie pańskiego portalu mimo to że jest bardzo pomocny na co dzień, ale widzę ze jest chęć poszerzania portalu i bardzo sie ciesze:) / Dobry projekt, który przejdzie i wszystko do przodu, co prawda pisanie projektów to czasochłonna praca, ale pozniej milo korzystac za darmo z pańskiej strony / A najlepsze jest to ze wszystko jest ZA DARMO:) Dziękuję i pozdrawiam:)

2010-03-24, 20:20:47
DerFreund napisał(a):
Od dłuższego czasu się zastanawiałem jak to możliwe że ten serwis jest za free i jak długo jeszcze będzie w stanie egzystować w ten sposób :-) Ale do rzeczy. Kilka pomysłów ode mnie. 1) Szukać wparcia finansowego w instytucjach oświatowych/rozwoju oświatowego. 2) Wprowadzić w pełni płatny serwis z jednorazową opłatną (po ocenie kosztów utrzymania serwisu, Państwa zarodbku i liczby odwiedzających myśle z tendencją wzrostową). Jak pozyskać nowych użytkowników serwisu? Proponuję darmowy dostęp do całego serwisu przez pewnien okres (trudne w realizacji) lub dostęp do bardzo ograniczonych zasobów serwisu - tak jak działaja strony porno :-) Czy zna ktoś jakiś dobry serwis porno który upadł? Ja też nie :-) Forma płatności koniecznie SMS ale to jest do załatwienia u operatora :-) 3) Reklamy odradzam gdyż psują estetykę strony i są upierdliwe. Jeśli natomiast by sie Państwo na to zdecydowali to albo wydzielić jakiś pasek na reklamy u góry stronki lub przy wejsciu w postaci okna które można zamknąć. Swoją drogą jak Państwo słusznie zauważyli z reklam da się wyżyć gdy stronę odwiedza wiele osób a Państwo swojej nigdzie nie reklamują co jest dla mnie niezrozumiałe ;-) Trafiłem na nią przypadkowo :-) Bodu dzieki! 4) Dobrowolne datki w Polsce się nie sprawdzą :-) W kraju pełnym korupcji, złodziei i skąpców nie da się tak finansować serwisu. No chyba że podszyją się Państwo pod jakiś czerwony krzyż czy coś takiego ;-) 5) Ograniczenie rozwoju zdecydowanie NIE! Nie ma lepszej strony w necie.

2010-03-28, 21:32:19
Ala napisał(a):
Jestem już starszą osobą.Moja córka mieszka w Stanach,a zięć jest rodowitym Amerykaninem.Uczę się angielskiego,żebym mogła dobrze rozumieć się z moją wnuczką.Nie jest łatwo uczyć się języka obcego starszym osobom.Trafiłam na tę stronę przypadkowo.Jestem nią oczarowana.Jest przejrzysta,objaśnienia podawane są w sposób niezwykle prosty,zrozumiały,a przede wszystkim jest też wersja amerykańska co ma dla mnie istotne znaczenie.Spotkanie z tą stroną daje mi co dzień nowego bodżca do nauki.Nie wiem jak Państwu pomóc.Głosowałam za dobrowolnymi datkami i wiem,że płaciłabym regularnie bo strona jest tego warta.Ale wiem też,że są młodzi,chętni do nauki ludzie o skromnych zasobach finansowych.Ta strona nie może zniknąć i musi się rozwijać.Jedyne co mogę teraz zrobić to po prostu z serca podziękować całemu Zespołowi za wysiłek,mądrość w tworzeniu tej strony.Ta strona sluży nie tylko młodym,ale jak widać i starszym.Mówię o tej stronie również moim znajomym.Zyczę całemu Zespołowi samozaparcia,dalszych dobrych pomysłów i świadomości,że robicie naprawdę dobrą robotę i jesteście w naszych (odbiorców Waszej pracy) sercach.Tyle możemy zrobić narazie.Myślę,że jak trzeba będzie konkretnie pomóc to znajdą się chętni.Ale.....nie rezygnujcie!!!!

2010-04-01, 13:45:35
MS napisał(a):
Pomysłem na finansowanie może być założenie stowarzyszenia / fundacji ISEL, organizacji pożytku publicznego, która byłaby uprawniona do otrzymywania 1% podatku dochodowego. Osobną sprawą jest możliwość uzyskania dotacji z wszelkich możliwych źródeł, co powinno być łatwiejsze w przypadku istnienia stowarzyszenia / fundacji.

2010-04-27, 14:16:43
Jurek Lubuski napisał(a):
Pro bono publico na dluzsza mete????????? Jestem za jakas sensowna oplata za korzystanie wg. mnie najlepszy bylby abonament 3; 6; 9 lub 12; miesieczny. Ja osobiscie korzystam ze strony 3 lub 4 razy tygodniowo i za kazdym razem mam dodatkowe emocje, kiedy ta darmocha sie skonczy. Mam nadzieje ze nie szybko i nie gwaltownie bez sladu Pozdrowienia dla tworcow tej b. pozytecznej strony

2010-05-20, 10:02:33
Edzia napisał(a):
Uwielbiam waszą stronkę :) Zaglądam tu po kilka razy dziennie:) Myslę sobie że jeśli ludziom będzie zależało na jej utrzymaniu będą w stanie co jakiś czas wrzucać co nieco na wasze konto:) Ja przynajmniej będę:) Pozdrawiam.

2010-05-20, 19:52:46
lusiek napisał(a):
Myślę, że serwis powinien być bezpłatny, ale... bądźmy realistami ;) Jest to dobra strona i lepiej byłoby gdyby się mogła rozwijać. Myślę, że nawrzucanie reklam to nie taki zły pomysł, bo choć są one wkurzające to jednak można je wyłączyć, a wiedza za free dalej będzie ;d

2010-05-24, 17:14:28
Doc X napisał(a):
Pod warunkiem, ze będą to tylko wyskakujące okienka, a nie reklamy, które cały czas "wiszą" na stronie - wtedy, jak autorzy zauważyli, ograniczy się czytelność.

2010-05-26, 21:40:42
Miro napisał(a):
Ta strona to kawał dobrej roboty, bez problemu znajdziecie osoby które zdecydują sie na dobrowolne dofinasowanie Was niewielkimi kwotami.

2010-05-27, 17:30:46
jurek lubuski napisał(a):
Résumé mi brak; co dalej Szynowni decydenci. Pozdrowienia dla Autorow i Tworcow.

2010-06-03, 15:30:39
smile napisał(a):
Moim zdaniem nie zaszkodziłaby jedna czy dwie reklamy, nie takie wyskakujące i wkurzające, ale takie co sobie po prostu siedza na marginesie ;)

2010-06-11, 11:53:28
Doc X napisał(a):
Właśnie takie najbardziej ograniczyłyby czytelność (czytasz sobie bloga, a towarzyszy ci cały czas reklama środków do prania). Wyskakującą zamykasz jednym kliknięciem i już masz spokój.

2010-07-07, 23:56:43
Mario napisał(a):
Witam.Moim zdaniem języka angielskiego uczy się spora grupa rodaków przebywajacych na emigracji,tak jak np.ja.(i stać nas na opłaty) Od tubylców można się czegoś nauczyć,ale często wymaga to jakiegoś poukładania a w tym serwisie ja to znalazłem.Tak jak wielu przedmówców wpadłem na tą strone przypadkiem,z czego niezmiernie się ciesze i polecę znajomym.Możecie zamieścić reklamy w serwisach społecznościowych np.Londynek .pl i tym podobne i wprowadzić częściowa odpłatność,która jest jak najbardziej uzasadniona.Darmowa powinna byc tylko jakaś cześć,która daje obraz dostępnych materiałów i ich wartość.Znam wiele osób,które nie mają czasu chodzić na korepetycje (np.w anglii 1godz.=£10 )a taka stronka to super sprawa.Poza tym jak sie zapłaci to wieksza motywacja do nauki. Opłata powinna być czasowa i tak np.1 m-c ...zł,3m-c....zł a za rok specjalna niska cena tak aby nikomu nie opłacało sie wykupywać 1m-c.W ten sposób możecie wygenerować jakąś sumke od osób wchodząćych na stronę z zagranicznym ID,a dla rodaków dalej może być darmowo z dobrowolnymi składkami ,choć w nie nie wierzę bo sam dobrowolnie nie płacę. Pozdrawiam cały Zespół!!!

2010-08-18, 17:38:22
:) napisał(a):
Najlepsza możliwość to dodanie płatności przez sms na np 3 mce. Robią tak już księgarnie internetowe. Niektórym osobom zostają niewykożystane pieniądze na komórce a nie każdy ma konto.

2010-08-30, 18:10:46
ShocK napisał(a):
Sadze ze powinne byc datki dobroczynne. Nie kazdego stac na przesylanie pieniedzy, i czy pieniadze maja przeszkodzic w rozwijaniu sie ? Sadze ze powiniscie zglosic sie do ministerstwa nauki i tam uzyskac jakies fundusze. Strona swietna- ucze sie 3 dzien i zdaje sie jakbym juz troche wiecej znal :)

2010-09-20, 21:48:38
juj napisał(a):
strona wolnemedia.net miesięcznie zgarnia z datków 900 zł ,jak widać można

2010-09-26, 19:09:20
bama napisał(a):
Znalazlam Was przypadkiem, ...nie moge wprost uwierzyc, ze tak zacheciliscie mnie do nauki jezyka angielskiego pomimo moich piecdziesieciu lat...ogromne dzieki. Rozwojowe fundusze powinniscie pozyskac z programow Unii Europejskiej.

2010-09-27, 20:51:24
Anonimowy napisał(a):
Czytałam że podjeliscie już decyzje o dalszym finansowaniu ze srodków własnych, ja jednak jestem za dobrowolnymi datkami. Jesteście najlepszą stroną jaką znam i z chęcią wpłacałabym pieniążki co jakiś czas. Są miesiące, w których mogę sobie na to pozwolić a są i takie kiedy byłoby ciężko ale jeśli strona miałaby działać gorzej, inaczej niż do tej pory to z pewnością znajdę środki żeby przesyłać nawet regularną stawkę. Pozdrawiam i dziękuję

2010-09-27, 23:29:47
Kazik napisał(a):
Myślę że z tymi płatnościami przez sms to wcale nie taki zły pomysł. Po wysłaniu sms ( oczywiście za rozsądną cenę ) osoba ucząca się otrzymywałaby kod do otwarcia strony . Pozdrowienia dla całego zespołu.

2010-09-29, 00:30:48
Krzysiek napisał(a):
Myślę, że dobrowolne składki stały by się powodem dla którego ludzie traktowali by tę stronę jako coś "własnego" o co trzeba dbać. Takie poczucie odpowiedzialności za istnienie i rozwój pomocnej im strony skutkowało by trwałym wsparciem finansowym.

2010-10-11, 18:27:39
Hipolit i S. napisał(a):
może spróbowalibyście poszukać dofinansowania ze środków UE, jest tyle programów. Jestem w stanie sie włączyć również mam prpozycje rozwoju portali Z poważaniem Hipolit I S.

2010-10-11, 18:48:59
Hipolit I S. napisał(a):
Znalazłem was przypadkowo i nie wiem jak zagłosować, opowiadam się za całkowicie bezpłatnym serwisem finansowanym ze środków publicznych, jestem na tym serwisie po raz pierwszy. Mam kilka pomysłów jak rozbudować serwis. prosze o kontakt zwrotny

2010-11-07, 15:36:39
lonek napisał(a):
Moim zdaniem częściowa odpłatność(np.SMS-em) za materiały pobierane z serwisu nie jest złą opcją,ale zapewne znacznie ograniczy zainteresowanie portalem. Co do reklam,to zamysł strawny.Oby nie niebyły to jednak "wyskakujące okienka" ,a tylko reklamy dokowane. Ważne wydaje się również poprawienie pozycjonowania portalu w google,bo obecnie jesteście trudno namierzalni :)

2010-11-07, 18:01:01
Radzik napisał(a):
Witam, Opcja płatnego serwisu powinna być. Dlaczego? Ponieważ jeżeli coś jest niedostępne dla wszystkich to bardziej nas to intryguje i ciekawi. Poza tym jeżeli za coś płacimy to bardziej się do tego przykładamy. To dlatego tak dużą popularnością cieszą się szkoły językowe. Mimo, iż są drogie to ludzie płacą za nie i chodzą na zajęcia i bardziej się przykładają do zajęć niżeli do darmowych w szkole (podstawowej czy innych). Porównując dwa modele zarabiania: reklamy vs płatny dostęp polecam przeczytać artykuł o płatnych gazetach http://www.spidersweb.pl/2010/11/wkrotce-i-za-czytanie-blogow-bedzie-trzeba-placic.html czytelników i odsłon zmalało o 90% po wprowadzeniu opłat za czytanie gazet, ale zyski były większe ;-) A reklama jest potrzebna, ale serwisowi ;-) Czytając opinie zauważyłem, że większość przypadkiem do Was trafiła. Pozycjonowanie i reklama w adWords moim zdaniem wystarczy. Na portalu są zapewne osoby, które zajmują się pozycjonowaniem czy też prowadzą kompanie płatne w wyszukiwarkach. Warto z nimi nawiązać współpracę za darmowy dostęp czy też inne korzyści. Zauważyliście ile osób wyraziło swoją opinię na temat ankiety? Dużo. A wy piszecie, że mało osób korzysta z Waszego portalu. Biorąc pod uwagę, że tylko 1% użytkowników tworzy treść (komentuje) to możliwości są naprawdę duże. Proponuje stworzyć stronę na facebooku oraz reklamować się tam. Można targetować reklamę według większych kryteriów niżeli w googlu. Polecam: http://www.rentier-blog.pl/facebook-ads-15-wskazowek/ Co do reklamy na Waszym serwisie to można dodawać boksy w http://www.adtaily.pl/ które każdy może sam dodać a Wy możecie decydować jakie reklamy umieszczacie. Dodałoby to trochę kolorów stronie ;-) Zobaczcie jak wygląda to u jednego z największych blogerów w polsce: http://antyweb.pl/ Ma zarówno boksy adtaily, reklamy z googla a także swoje banery. A wszystko ładnie wygląda. Ma ponad 20 tysięcy subskrybentów przez RSS. Ma podane ceny na stronie. Policzcie sobie ile zarabia miesięcznie ;-) Wy macie język angielski, który prawie każdy znać powinien. Dużo osób chce się go nauczyć. Macie już dużo materiałów i same pochlebne opinie. Moim zdaniem powinniście w tym momencie zająć się monetyzacją serwisu. Bo potencjał macie przeogromny i zarabiać możecie spokojnie na nim. I to nie małe sumy. Rzućcie wszystko i do roboty ;-) Pozdrawiam i będę Wam kibicować ;-)

2010-11-07, 20:43:16
Cin napisał(a):
Prosta sprawa robicie rejestrację gdzie aby dopełnić proces rejestracji należy wysłać sms-a za 7zł i taka kwota pozwala na korzystanie z serwisu powiedzmy na 3 miesiące, myślę że wielu użytkowników by w to poszło!

2010-11-08, 21:22:50
jurek lubuski napisał(a):
No, dzisiaj to mi serce prawie stanelo; jak obaczylem ten obrazek z serwerem. Te oplaty SMS-em to jest dobre dla ludzi zyjacych w Polsce. Prosze rownierz pomysle o tych z poza Polski. Osobiscie prosilbym Szanownych Wspolblogowiczow o sensowne i trzymajace sie Ziemii propozycje. Bylbym za mozliwoscia placenia VISA karta; dla mnie to jest jedyna sensowna mozliwosc. Pozdrowienia dla Autorow i Tworcow

2010-11-08, 22:51:54
lonek napisał(a):
Do Jurka(i nie tylko).Też mnie pot oblał:)) Nic nie stoi na przeszkodzie aby były dwa lub więcej sposobów płatności.

2010-11-09, 14:00:00
Darek Tomczak napisał(a):
Dofinansowanie z EFS. Komercyjne szkoły języków obcych korzystają z tego bo szkolą bezrobotnych a Europejski Fundusz Społeczny im zwraca kasę. Czemu więc Wy macie nie skorzystać, skoro robicie dużo pożytecznych rzeczy?

2010-11-15, 21:02:44
lusia napisał(a):
Witam, właśnie odkryłam tą stronę. To dla mnie wspaniała szansa (jestem na urlopie wychowawczym ) na naukę i być może zmianę pracy na przyzwoicie opłacaną. Narazie niestety nie stać mnie na odpłatne kursy, dlatego mam nadzieję, że utrzymacie dotychczasowe warunki. Mój pomysł finansowania oprócz w/w(reklamy, artykuły sponsorowane i środki unijne no i dobrowolne datki) to np 1% z podatku dochodowego. bardzo dziękuję za tą inicjatywę

2011-01-09, 02:20:50
Czytelnik.t napisał(a):
Witam, Myślę, że jak wiele innych osob znalazlem tą strone dlatego, że poszukiawałem darmowych materiałow. Osobiście regularnie korzstam z tej strony ale po wprowadzeniu ograniczen niestety bede musial ograniczyc korzystanie z serwisu. Myślę, że wiele innych osob dokladnie tak samo. Myśle, że magia tej stony czesciowo leży w otwartej dostępności dla kazdego czytelnika. Strona jak wszyscy wiemy jest rewelacyjna. Widać tu pasje dzieki, ktorej otwieraja sie mozliwosci nauki przed osobami, ktore nie korzystaja z prywatnych lekcji i drogich materialow. Bo jak wiemy materialy jezykowe tanie nie są. Przypuszczam, że skoro strona od początku nie zostala skomercjalizowane to jej idea bylo dzielenie się pasja i niesienie pomocy tym ktorzy wciaz walcza by opanowac ten piekny jezyk. -Rowniez jestem za proba pozyskania srodkow unijnych -1% z podatku, chociaz nie wiem czy w tym przypadku istnieje taka mozliwosc. -Wolne datki droga sms lub przelewem i pieknym licznikiem pokazujacym ile srodkow zostalo zgromadzonych na dalszy rozwoj. To tak w ramach motywacji. pozdrawiam Jednak rozumiem

2011-01-26, 22:16:24
ira napisał(a):
opowiadam się za częściowymi datkami

2011-02-01, 18:19:32
ja napisał(a):
Mysle, ze przymusowy datek w niewysokiej kwocie jest wskazany, np 10 zl na rok

2011-02-01, 19:30:35
jurek lubuski napisał(a):
Bylbym sklonny poprzec mojego przedmowce, ale dla 10 zl za miesiac dla korzystajacych i dodatkowo za ten eBook np. jakas adekwatna sume. Wydaje mi sie, ze nie nalezy przeciagac struny, bo wtedy wszyscy przegramy. Tym bardziej ze Tworcy korzystaja z pracy innych ludzi; pasja pasja ale????? Strona ta jest moim codziennym rytualem i nie chcialbym tego utracic.

2011-02-01, 22:10:32
trala napisał(a):
10 zl co miesiac plus dodatkowa kwota za korzystanie np. z eBooka, to za duzo. znam strone, ktora oferuje swoje uslugi za 50 dolarow rocznie, a przy zarobkach jakie mozna otrzymac, kwota 50 dolarow jest naprawde niska i dostep jest wtedy do WSZYSTKIEGO. nalezy wprowadzic kwote, ktora pomoglaby tworca strony udoskonalac ja, ale nie zniechecic nas - "uczniow".

2011-02-02, 01:54:49
trala napisał(a):
przy zarobkach jakie mozna otrzymac w Stanach oczywiscie, a nie w Polsce :)

2011-02-02, 18:13:31
Bee napisał(a):
Pamiętajcie, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ;-)

2011-02-10, 17:49:17
jurek lubuski napisał(a):
czyli nowe wraca; bee zastanowiles sie co Ty napisales....?????? Darmocha w internecie konczy sie niebawem calkowicie; artykul, czy Abstrakt kosztuja juz okolo 25 do 50$. Abonamenty niektorych periodykow to koszt do 100$ miesiecznie. Prosilbym tylko nie argumentowac przy pomocy doktrynalnych -izmow. Bo taka argumentacja wypaczy calkowicie sens komentarzy. Wiecej "fair play"

2011-02-17, 10:48:07
bolek napisał(a):
może dobrowolny datek w postaci sms-a? To szybka i łatwa forma datku. Coś w stylu: "jeżeli chcesz wesprzeć nas serwis wyślij sms o treści XXX na numer XXX". Wiele osób korzysta ze służbowych telefonów, więc wysłanie takiego sms-a nie będzie "wielkim obciążeniem" :)

2011-02-22, 01:42:16
emigrant-manchester napisał(a):
Zgadzam sie z Bolkiem sms i sprawa załatwiona i pieniazki na koncie(tylko zeby to nie bylo 99.99;-) , dolaczyc reklamy i uczymy sie dalej .

2011-03-08, 10:28:47
uczennica napisał(a):
zgadzam się z przedmówcami-płatnosc sms+reklama i problem z glowy. Wasza stronke znalazłam przypadkiem ale wiem że jest to jedyna strona z której moge uczyc się bez obaw i na pewno z niej nie zrezygnuję:) Powodzenia

2011-03-10, 22:42:30
Gocha napisał(a):
Mowicie o sms-ach, a co jesli ktos nie posiada cell phone? Pewnie wiekszosc umrze ze smiechu, ale sa i tacy. Znam ta strone od niedawna i bardzo mi sie podoba i korzystam z niej. Mieszkam daleko poza granicami kraju i korzystam tylko z internetu aby uczyc sie angielskiego. Mozna sprobowac z reklamami, ktore mozna przeciez wylaczyc krzyzykiem (jest to denerwujace, ale ...), moze pomoc z finansow UE? Zycze powodzenia i aby jakiekolwiek rozwiazanie zadowolilo wiekszosc. bo wszystkich sie nie da.

2011-03-10, 22:56:15
Anonimowy napisał(a):
Mario dlaczego sadzisz, ze cyt:...dla rodaków dalej może być darmowo z dobrowolnymi składkami... " a my Polacy za granicami kraju musimy placic? Ja z mezem jestesmy na unemplyment i tez chialabym korzystac z tej wspanialej strony i uczyc sie angielskiego.

2011-03-13, 16:28:06
NNnnn napisał(a):
Strona swietna. Polecilam ja juz wielu znajomym. Jest to strona ktora powinna byc finansowana odgornie przez Ministerstwo Oswiaty badz z funduszy UE. Sadze, ze to calkiem realna opcja. Za strone dziekuje.

2011-05-03, 20:33:33
Mariusz napisał(a):
Mysle, ze dobrowolne datki i reklamy byly by dobrym rozwiazaniem. W internecie czesto ludzie szukaja pomocy darmowej. Mogla by byc czesc platna, ale to powinno dotyczyc dedykowanej i intensywnej nauki. W tej chwili jest tyle mozliwosci nauki za pieniadze, ze jak bym mial placic za taki servis, wolal bym wynajac korepetytorke indywidualnie. (tak tez czynie)

2011-05-03, 21:44:19
Sztefen napisał(a):
Nie

2011-07-13, 16:48:31
jurek lubuski napisał(a):
Bardzo subtelna i nie upierdliwa reklama, bardzo dobrze ze realia wspolczesnego swiata tworcom tej pozytecznej strony nie sa obce. Pozdrowienia dla Panow Tomaszczyka i Szkutnika

2011-11-08, 13:22:38
Joey napisał(a):
Nie przebijałem się przez wszystkie komentarze, dlatego być może coś powtórzę. Moim zdaniem jeśli to rzeczywiście miałoby pomóc stronie, to można wprowadzić opłatę 5zł na rok za dodatkowe opcje, tak jak to jest np. na joemonster.org i oczywiście sms-owa aktywacja, myślę że kwota to żadna dla userów, pytanie czy dla strony wystarczająca ;)

2012-01-02, 14:10:25
Abigail napisał(a):
Ja osobiście zadeklarowałabym jakiś niewielki, dobrowolny datek na utrzymanie i rozwój tego serwisu, który bardzo lubię. Przeczytałam powyższe komentarze i z nieukrywaną radością stwierdzam, że takich osób jest więcej. Czy to nie jest budujące!? Wiem też, że nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić, dlatego byłoby najlepiej dla tego serwisu i dla wszystkich jego użytkowników, aby źródło finansowania było zewnętrzne. Bez względu jednak na to jaką decyzję Państwo podejmą, chcę o jedno prosić: B E Z R E K L A M ! Należę do tej grupy ludzi, którym nie jest wszystko jedno, jak wyglądają ich otoczenie. Mam tu na myśli wszelką przestrzeń w jakiej się poruszamy w skali mikro i makro. Również tę wirtualną, bo zajmuje ona coraz większy obszar naszego życia. Podobnie jak moi poprzednicy, trafiłam na tę stronę przypadkiem. Ale to nie przypadek sprawił, że zabawiłam tu na dłużej. To jej wygląd, przejrzystość i emanujący spokój sprawił, że zagłębiłam się w treści tu umieszczone, które okazały się, notabene, niezwykle wartościowe. Reklamy są ze swej natury zawsze ekspresyjne, a nawet agresywne. Ich treść i forma mogą budzić różne odczucia i wywołują często nieprzychylne nastawienie. Nie warto psuć swojej dobrej marki, jaką niewątpliwie ma serwis wśród użytkowników reklamami, na treść których nie ma się wpływu. Mam nadzieję, że przynajmniej w części podzielają Państwo, mój punkt widzenia skoro do tej pory reklamy się nie pojawiły. Dziękując za ogromny wkład pracy w ten projekt , życzę by mogli Państwo pozostać pionierami w nowym kierunku tworzenia stron internetowych wolnych od reklam. Pozostaję z poważaniem

2012-01-04, 09:40:54
Świetlik napisał(a):
Ta strona jest na tyle wyjątkowa że jestem gotów wspierać autorów i jej rozwój. Chylę czoło, taki ogrom pracy. Może być płatny dostęp, mogą być dobrowolne datki dla mnie osobiście bez znaczenia.


Dodaj swój pomysł lub komentarz

Treść komentarza:
Autor:

© 2004-2012 Jacek Tomaszczyk & Piotr Szkutnik